وبلاگ

نکات مهم انتخاب نرده سنگی

خرید نرده سنگی یکی از چالش‌های چالش‌برانگیز در ساخت و ساز ساختمان است. انتخاب از میان تنوع بسیار زیاد نرده‌های سنگی برای معماران مسئله پیچیده‌ای است. شناخت نکات قبل از خرید نرده به شما کمک می‌کند تا یک انتخاب بهتر داشته باشید. علاوه بر جنبه ظاهری، کیفیت نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید به آن توجه شود.

نرده‌ها در واقع وظیفه حفاظتی را دارند و از وقوع حوادث جلوگیری می‌کنند، بنابراین باید دارای دوام مناسبی باشند. به عنوان مثال، در خرید نرده سنگی، مواردی همچون تناسب با نما، هماهنگی با ظاهر ساختمان و اهمیت ایمنی باید مد نظر قرار گیرند. اگر تمایل به خرید نرده سنگی با ایمنی بالا دارید، بهتر است طرح دایره شکل با قطر زیاد را انتخاب کنید که در ارتفاعات نیز کارآمدتر است.

استفاده از نرده سنگی در نمای رومی و ساختمان‌های سنگی یا به عنوان بخشی از دکوراسیون داخلی با استفاده از سنگ، تفاوتی ایجاد نمی‌کند. برای خرید موفق، باید به برخی نکات مربوط به خرید، نصب و نگهداری نرده‌ها توجه ویژه داشته باشید.

در این مقاله سعی شده تا برخی از مهم‌ترین نکات خرید نرده سنگی را برجسته کنیم. اگر قصد استفاده از این نوع نرده‌ها در ساخت و ساز ساختمان را دارید، این اطلاعات ممکن است برای شما مفید باشد.

زیبایی نرده سنگی مهم تر است یا کیفیت؟

طبیعتا زیبایی نرده سنگی بسیار اهمیت دارد. نوع نرده، آیا گرد یا چهارگوش استفاده می‌شود، بی‌تردید نقش مهمی در جلب زیبایی ساختمان ایفا می‌کند. همچنین، رنگ، رگه‌ها و دیگر جزئیات نیز اهمیت زیادی دارند. اما کیفیت نرده سنگی نیز اگر بیشتر از زیبایی مهم نباشد، اهمیت کمتری نیز ندارد، زیرا اینکه با امنیت و حفاظت از جان انسان سر و کار دارد.

بهتر است هر دو عامل را در نظر بگیرید، بدیهی است کسی نمی‌خواهد نرده سنگی زشتی را برای ساختمان خود انتخاب کند که تنها از لحاظ امنیتی موثر است، یا اگر از زیباترین نرده‌ها استفاده کنید ولی کیفیت و امنیت کافی نداشته باشد، هیچ سودی ندارد. بنابراین، علاوه بر جذابیت و زیبایی، به مسئله کیفیت نرده نیز توجه ویژه ای داشته باشید.

نکات مهم در خرید نرده سنگی

انتخاب نرده سنگی برای ساختمان یک گام مهم در ایجاد زیبایی و امنیت در طراحی است. در ادامه، به بررسی نکات مهم خرید نرده سنگی که قبل از خرید باید در نظر گرفته شوند می‌پردازیم. این نکات شامل جنبه‌های مختلفی از جمله ظاهر، کیفیت، امنیت و هماهنگی با ساختمان می‌شوند. بعد از این، می‌توانید اطمینان داشته باشید که نرده سنگی انتخابی شما، هم زیبا و هم با کیفیت خواهد بود.

1- کیفیت سنگ

سنگ مورد استفاده در تولید نرده باید دارای کیفیت و دوام کافی باشد تا بتواند وزنی که به آن وارد می‌شود را تحمل کند. برخی از انواع سنگ به دلیل ساختار شکننده‌ای که دارند، برای تولید نرده مناسب نیستند. ممکن است یک نوع سنگ برای تولید معرق سنگ کف مناسب باشد، اما به هیچ وجه برای تولید نرده کارآیی نداشته باشد.

به عنوان مثال، نرده‌های سنگی از جنس تراورتن به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی، به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای نمای خارجی ساختمان‌ها محسوب می‌شوند. برای نمای داخلی نیز، محدودیت در انتخاب جنس سنگ کمتر می‌شود و می‌توان از طیف گسترده‌ای از سنگ‌ها از جمله لایمستون و مرمر، علاوه بر تراورتن، استفاده کرد.

2- کیفیت تولید نرده

نرده‌های سنگی باید با رعایت اصول تولید شوند، به این معنا که از دستگاه‌های پیشرفته در فرآیند تولید آنها استفاده شود. تنها مجموعه‌های تخصصی که خدمات سی ان سی سنگ را ارائه می‌دهند، قادر به ارائه چنین خدماتی هستند. برخی از مجموعه‌ها به دلیل هزینه بالای دستگاه CNC سنگ، از دستگاه‌های غیرحرفه‌ای برای تولید نرده استفاده می‌کنند که عملاً کیفیت نرده را به شدت کاهش می‌دهد.

3- ایمن بودن پایه های نرده سنگی

یکی از مسائل مهمی که به تولید و البته به مرحله طراحی باز می‌گردد، قطر ستون‌های نرده می‌باشد. هر یک از این ستون‌ها باید به تنهایی توانایی تحمل ضربه را داشته باشند. قطرهای کم ممکن است به راحتی آسیب ببینند. با افزایش ارتفاع، استفاده از سنگ نرده‌هایی با قطر بیشتر، به منظور افزایش ایمنی، توصیه می‌شود.

4- ایمن بودن اتصالات نرده

نرده‌های تولید شده از سنگ عموما به صورت یکپارچه ساخته می‌شوند، اما ممکن است نیاز باشد برخی قسمت‌ها به یکدیگر متصل شوند. این اتصالات باید بسیار مطمئن و ایمن باشند. علاوه بر اتصال قسمت‌های مختلف یک ستون، اتصال ستون‌های مختلف به یکدیگر نیز باید به صورت ایمن و قابل اعتماد انجام شود. ایمنی در اینجا اولویت دارد حتی اگر از زیبایی نرده سنگی کاسته شود.

5- نداشتن زائده های خطرناک

یکی از نکات مهم در هنگام خرید سنگ نرده، توجه به عدم وجود زائده‌ها است که یکی از مسائل رایج در نرده‌ها محسوب می‌شود. این زائده‌ها ممکن است آسیب‌زا باشند، بنابراین در فرآیند طراحی و تولید نرده، از ایجاد این زائده‌ها باید خودداری شود؛ حتی اگر برخی از زائده‌ها زیبایی نرده را افزایش دهند.

این اقدام ضروری است زیرا زائده‌های خطرناک ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد. متأسفانه، برخی از قسمت‌های تیز در برخی نرده‌ها، به دلیل نقص در دستگاه CNC سنگ یا تجربه کم اپراتور، ایجاد می‌شوند که با سادگی قابل رفع است.

6- میزان مقاومت نرده

عمدتا نرده‌های صراحی در محیط خارج از خانه و همچنین در بخشی از دکوراسیون داخلی به کار می‌روند. حین خرید این نرده‌ها، باید به میزان مقاومت و عدم سستی آنها توجه داشته باشید. سطح نرده را به دقت بررسی کنید و از عدم وجود ترک خوردگی و شکستگی در آنها اطمینان حاصل کنید.

بخش‌های حیاتی که نیاز به توجه و بازرسی دارند، گلوگاه و انحنای نرده هستند؛ زیرا بیشترین آسیب‌ها به این بخش‌ها وارد می‌شود. در مورد نرده‌های سنگی، توجه به سطح آنها و کشف شکستگی‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است. به دلیل ساختار طبیعی سنگ، احتمال خلل، فرج، و ترک خوردگی در آنها بیشتر است.

با این حال، نرده‌های پلیمری که جزو نرده‌های مصنوعی هستند، کمتر در معرض آسیب قرار دارند.

7- سازگاری با نمای بیرونی و داخلی

نرده‌های صراحی، بی‌تفاوت از جنس سنگ طبیعی یا پلیمری، با تنوعی بیشتر در رنگ‌های مختلف و متنوع تولید می‌شوند. انتخاب رنگ باید بر اساس سازگاری با سایر عناصر خانه، از جمله نمای بیرونی و دکوراسیون داخلی، انجام شود.

به طور کلی، رنگدانه‌ها یکی از اجزاء اصلی در تولید نرده‌های پلیمری هستند. در حال حاضر، سفید به عنوان رنگ محبوب‌ترین است که در تولید نرده صراحی انتخاب می‌شود؛ زیرا سفید به عنوان یک رنگ خنثی، با تمامی دکوراسیون‌ها سازگاری زیادی دارد.

8- قابلیت شستشوی راحت

نرده‌های پلیمری و سنگی هر دو دارای امکان شستشو و نظافت آسان هستند. اما به دلیل قیمت مناسب‌تر نرده‌های پلیمری، این نوع نرده‌ها با استقبال بیشتری روبرو شده‌اند. سطح نرده‌های صراحی پلیمری صیقلی و درخشان است و به دلیل استفاده از مواد پلیمری، آلودگی به خود جذب نمی‌کند. برای نظافت و تمیز کردن آن‌ها، می‌توانید از یک دستمال نرم برای گردگیری استفاده نمایید.

9- محل مناسب برای نصب نرده صراحی

بعد از بررسی مهمترین نکات قبل از خرید نرده صراحی، حالا نوبت به بحث درباره محل مناسب نصب آن می‌رسد. باید به یاد داشت که بعد از نصب، امکان جابجایی نرده‌ها وجود ندارد. به همین دلیل، توجه به محل نصب بسیار حائز اهمیت است.

اگر قصد دارید این نردها را در فضای باز نصب کنید، بهترین مکان‌ها شامل راه‌پله‌ها، جلوی بالکن، و تراس می‌باشند؛ زیرا نه‌تنها حالت حفاظتی دارند بلکه از سقوط افراد و اشیاء نیز جلوگیری می‌کنند. اگر فرزند کوچکی در خانه دارید، حتماً با استفاده از این نردها، ارتفاعات را محدود کنید.

سخن پایانی

برای نصب نرده صراحی، بهتر است این کار را به دست یک متخصص بسپارید. نصب نادرست می‌تواند منجر به مشکلات زیادی شود که برای رفع آن‌ها نیاز به تخریب نرده خواهد بود. سطحی که قصد دارید نرده بر روی آن نصب شود، برای قرارگیری میلگرد باید مناسب شده باشد؛ زیرا نرده‌ها بر روی میلگرد نصب می‌شوند. فاصله استاندارد بین نرده‌ها نیز باید 5 تا 10 سانتیمتر باشد.

همچنین، اگر اطلاعات بیشتری نیاز دارید، با متخصصان آذرین استون تماس بگیرید تا به شما کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *