وبلاگ

روش نصب صحیح نرده سنگی

روش نصب صحیح نرده سنگی

نصب صحیح نرده سنگی این گونه است که بعد از اجرا شدن کف کار، اکنون زمان نصب نرده سنگی می باشد. به این دلیل می باشد که بعد از نصب نرده سنگی دیگر بستر کار برای ساخت سنگ و سرامیک برای زمین تراس (بالکن) ممکن نخواهد بود. برای مشاهده مقاله صراحی سنگی چیست روی لینک کلیک کنید.

نحوه نصب صحیح و اصولی نرده صراحی برای پله و تراس

بعد از اجرای کف، به فاصله های مختلف زمین را سوراخ کرده و میلگرد نرده سنگی را در آن محکم کرده و برای “سنگ روی نرده سنگی” هم بهتر است که بصورت باکس کار کنید تا از هر نظر خیالتان از بابت ایمنی کار راحت باشد.
– قبل از شروع کار امتحان کنید اطمینان خاطر حاصل کنید که محل نصب نرده پوک و تهی نباشد و به درستی و صحیح بستر آن برایه چسبانیده شدن ایجاد شده باشد.
– محل مورد نظر را قسمت بندی کنید و علامت بزنید، فاصله بین نرده ها می بایستی به اندازه عرض نرده باشد، برای مثال اگر عرض نرده سنگی شما 12سانت است باید فاصله بین نرده ها هم 12سانت باشد که طبیعتا این فاصله ها فقط در نصب نرده بالکن و تراس میباشد، در باره ایجاد نرده در راه پله باید بر روی هر پله یک عدد نرده نصب گردد،همچنین این فاصله ها میتواند به دلخواه شما و بسته به محل نصب کم و زیاد شود.
– محلی که برای خود نشان گذاری کرده اید را با دریل سوراخ کنید و وسط نرده ها را نیز نشان گذاری کنید و آنها راهم نیز سوراخ کنید
– مکانی را که سوراخ کرده اید بر روی کف بالکن یا راه پله را با مینی فرز کمی زخمی کنید، به شکلی که آن صافی سنگ ها از بین بروند.
– میلگرد را به شکل اندازه های 20 سانتی متری برش داده و در کنار هر سوراخ یک علامت بگذارید، برای سوراخ کردن کف زمینی که قرار است برایه ایجاد نرده از آن استفاده کنید از مته بلند استفاده کنید و شابلون دریل را بر روی 11سانت تنظیم کنید، به خاطره اینکه می بایستی 10سانت از میلگرد داخل زمینی که در حال نرده زدن میباشید باشد و 10سانت دیگر داخل نرده ها باشد.
– نرده ها را تا جای ممکن قبل از نصب از نظر ارتفاع یک دست کنید، زیرا در برش کارخانه ممکن است تعدادی از نرده ها چند میلی متر کوچکتر یا بزرگتر باشند، این عمل موجب این میشود که هنگام نصب درپوش یا همان سنگ روی نرده ها به مشکل برنخورید و تمامی نرده ها به سنگ رو تخت بچسبند
– نرده ها را مقابل یکدیگر در سمت های چپ و راست و تراز کنید، البته لزومی به تراز دقیق تر نرده ها در مقاب یکدیگر نمیباشد، همین که داخل نگاه کردن صاف به نظر برسد کافیست.
– قبل از شروع چسباندن نرده ها نیاز به دو نفر میباشد.نخ ریسمان را به نرده چپ و راست محکم متصل، بعد از آن چسب سنگ را درست کردید و سریع نفر دیگر مقداری چسب داخل سوراخ بریزد سپس میلگرد را وارد سوراخ کنید و کمی چسب روی مفتول و دور مفتول چسب کاری بکنید، سپس نفر دوم نرده را به روی سوراخ گذاشته و نسبت به ریسمان تنظیم کند،طریقه درست کردن چسب سنگ بر روی بسته بندی آن نوشته شده، اکنون اگر در فصول گرم سال در حال نرده زدن میباشید خشک کن چسب را کمتر استفاده کنید زیرا ممکن است با مشکلاتی مواجه بشوید و تلاش که کنید برای تعداد کمتری چسب آماده کنید، زیرا گرمای این فصول از سال باعث خشک شدن سریع چسب میشود.
– بعد از اینکه نرده هارو نصب کردید و فاصله هایه آنها را به خوبی تنظیم کردید، سپس درپوش را برای امتحان بروی نرده بگذارید و مطمئن شوید که تخت به همه نرده ها چسبیده است، به خاطره اینکه هم نرده ها را یکدست کرده باشید ممکن است به دلیل بالا و پایین بودن زیر کار ارتفاع نرده ها کم و زیاد شوند که در این صورت باید با سنگ فرز آرام بالای سر نرده را ساییده تا با دیگر نرده ها یکی شود، در واقع بهتر است قبل از چسباندن نرده ها را به صورت خشک بر روی محل مورد نظر قرار دهید و با استفاده از ریسمان بر روی سر آنهایی که بلندتر هستند را با فرز کوتاه کنید.
– بعد از اینکه اطمینان خاطر حاصل کردید از اینکه ارتفاعات انها با یک دیگر برابر است، درپوش را بر روی نرده ها بچسبانید و بگذارید که خشک شوند، سپس روی سر نرده ها را پیچ کنید تا سنگ رو برای همیشه به نرده متصل کرده باشید، همین گونه قادر به این هستید که بر روی سر درپوش و نرده را سوراخ کنید و با چسب و میلگرد آن را محکم کنید و جای سوراخ را رزین کنید تا میلگرد کار شده روی سر پیدا نباشد و زیبایی کار از بین نرود.

دیگر روش صحیح نصب نرده سنگی

– (روش نصب نرده سنگی)نصب نرده های سنگی کاری سخت و پیچیده ای نیست ولی توسط خودتان بدلیل نداشتن تجربه کافی در این زمینه و همچنین احتمالا نبودن لوازم کار برای ایجاد نرده ها و ابزار مورد نظر ما این کار را به شما عزیزان پیشنهاد نمیکنیم
– (طریقه نصب نرده تراس) در هر شکل و اندازه ای که باشد یکسان است به این ترتیب که بعد از ایجاد کف سرامیکی، سنگی، بتنی و … ابعاد بالکن را به درستی و با دقت تمام به صورت صحیح اندازه گیری کنید تا تعداد نرده های مورد نیاز را بدست بیاورید.
نرده های سنگی مختلف و با اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارد اما استاندارد نرده ها، 70x12x12 سانتی متر است. در این گونه از نرده گذاری در هر یک متر ۴ عدد است. اکنون با داشتن این اعداد و ارقام تعداد سوراخ های روی کف و فاصله آن هارو بدست می آورید. قبل از هرچیز قابل ذکر می باشد که نرده های سنگی باید در پایین دارای میلگرد به طول ۵-۱۰ سانتیمتر برای نصب به روی کف باشند.
اکنون بعد از اینکه با دریل و مته کف زمین مورد نظر خود را سوراخ کردید ، نرده را توسط چسب سنگ یا دوغاب سیمان به زمین مورد نظر خود متصل کرده. همه نرده ها را به همین ترتیب نصب کرده و اجازه دهید چندی وقت از آن زمان بگذرد تا چسب یا دوغاب به مقاومت کافی جهت شروع قسمت دوم کار برسد.

سنگ ابزار خورده روی نرده سنگی

مرحله بعدی کار مربوط میشود به ایجاد سنگ بر بوی نرده. سنگ های روی نرده به اشکال و ابعاد مختلفی تقسیم میشوند بعنوان مثال میتوانید از یک درپوش سنگی به قطر ۳ سانتیمتر و یا بیشتر استفاده کنید. در این بخش ملزم هستید که درپوش سنگی را بر روی نرده ها به وسیله چسب سنگ بچسبانید.
شما می‌توانید برای قرار دادن فضایی جهت جایگیری دست از یک درپوش سنگی ساده و یا باکس نرده استفاده کنید.
دلیل انتخاب باکس برای قرار دادن فضایی جهت جایگیری دست
باکس‌ها اصولا انتخاب بهتری هستند ولی به دلیل اینکه هزینه بالایی دارند تعداد بیشتری از متقاضیان و خریداران نرده های سنگی از آن استقبال نمی کنند اما به چند دلیل گزینه‌ی بهتری محسوب می‌شوند و یکی از آن‌ها زیبایی بیشتری است که باکس‌ها ایجاد می‌کنند.
دلیل این که باکس ها از درپوش ها برای فضایی برای جایگیری دست بهتر است؟
باکس نرده دو قرنیز در کناره های نرده دارد که در عین واحد میتواند طرح‌های مختلفی داشته باشد همچنین باکس‌ها به این دلیل که ساختار خود به طول نرده‌ها می‌افزایند و می‌توانند ایمنی را افزایش دهند دومین مساله به کیفیت کار خروجی بر‌می‌گردد برای نصب باکس‌ها از یک میلگرد سراسری داخل کار استفاده می‌شود که اطراف آن با ملات ماسه و سیمان پر می‌شود این کار باعث می‌شود تا تمامی نرده‌ها به صورت کامل به یکدیگر متصل گردند و فضای ایمن‌تری را خصوصا در مواقع ضرور مانند زلزله یا ضربه‌های مهلک و سنگین فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *